• Ana Sayfa
  • »
  • VÜCUTTA SU TUTULUMUNDAN (ÖDEM) KURTULMANIN YOLU

VÜCUTTA SU TUTULUMUNDAN (ÖDEM) KURTULMANIN YOLU

Kadınların korkulu rüyası ödem, özellikle kilo verme sırasında şikayet edilen önemli bir klinik sorundur.

VÜCUTTA SU TUTULUMUNDAN (ÖDEM) KURTULMANIN YOLU

Kadınların korkulu rüyası ödem, özellikle kilo verme sırasında şikayet edilen önemli bir klinik sorundur.

 

Birçok kadın bu sorunun çözülebilir olduğunu düşünmüyor bile. Ödemden kurtulmak için neler yapmalıyız? Bu yazımızda, Özel Manavgat Sevgi Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı DEMET İNCİ AYTAŞ, klinik deneyimleri doğrultusunda son bilimsel bilgilerle vücutta su tutulumunun nedenleri ve çözüm önerileri ile sizleri bilgilendirecek.

Ödem nedir?

Ödem, yaygın karşılaşılan, vücutta sıvı birikimi olarak tanımlanan ve bazen de bazı ciddi hastalıkların belirtisi olan klinik bir durumdur. Ödem genelde dokular arası bölmelerde veya vücut boşluklarında sınırlı veya yaygın bir şekilde görülür.

Ödemin Belirtileri nelerdir?

Ödem bireylerin göz kapaklarında, ellerinde ve ayaklarında şişmeyle kendini gösterir. Bu durumda kişiler yüzük takamaz veya ayakkabı giyinemez duruma gelirler.

Ödem neden oluşur?

Çok sayıda hastalık ödemin sebebidir. Bunları şöyle sıralandırabiliriz:

Böbrek hastalıkları

Hormonsal bozukluklar

Karaciğer hastalıkları

Kalp hastalıkları

Damar tıkanmaları

Premenstrual (adet öncesi) dönemde ödem

Hamilelik sırasında ödem

Nedeni bilinmeyen ödem

Nedeni bilinmeyen ödem dışındaki sağlık sorunlarına yönelik oluşan ödem mutlaka tıbbi tahlil ve takip ile değerlendirilmelidir. Hastalıklara bağlı ödemin nedenleri: Kapillerde sıvı basıncı artışı, kan akışında basıncın azalması, kan akışını sağlayan damarlarda geçirgenliğin artması, dokularda basınç artması, dokularda tuz ve su tutulumu, lenf akımı yolunun tıkanmasıdır.

 

ÖDEMDEN KURTULMAKTAKİ BESLENME ÖNERİLERİ:

Ödemden korunmakta beslenmenin önemli olduğunu vurgulayan İnci şu önerilerde bulundu:

Düşük karbonhidratlı beslenin, az tuz kullanın ve bol su için.

En önemli kural karbonhidratlardan uzak durmaktır. Pirinç, makarna, beyaz ekmek, çay şekeri, reçel ve bal ödeme neden olan karbonhidrat kaynaklarıdır. Bu nedenle ödemi azaltmak için yulaf ekmeği, buğday ekmeği ve kepekli pirinç-makarna tercih edilmelidir. Ödemi olan bireyler günde en fazla 3 dilim ekmek tüketmelidir. Az tuz şart. Hatta tuz tüketimini kaldırmak en sağlıklısıdır.

Tuzlu tat duyunuzu azaltın.

Besinlerinizde en fazla ne ararsınız? 

Gerçekte besinler, sağlıklı olmak için tatlı bir lezzete sahip olmak zorunda da değildir. Ve sizin favoriniz olan yüksek sodyumlu yiyecekleri tamamen kesmek zorunda değilsiniz sadece orta düzeyde almaya çalışın.

Tuzlu tada alışkınsanız dereceli olarak sodyum tüketiminizi azaltın.

Tuzlu tat tercihi sonradan öğrenilen bir özelliktir ve bu biraz zaman alsa bile yeni tat karışımları öğrenilerek unutulabilir.

Taze sebze ve meyveleri daha çok tercih edin.

Bu besinler az miktarda sodyum ve yüksek miktarlarda potasyum içerirler. Bunları tüketerek düşük sodyumlu ara öğünler sağlayabilirsiniz.

Besin gruplarında daha az sodyum içerikli olan besinleri tercih edin.

Et, tavuk, balık, kuru ve taze baklagiller, yumurta, süt ve yoğurt gibi. Kepekli pirinç- makarna, yulaf ezmesi de fazla sodyum içermez.

Lezzetlendirmek için baharatları, otları, baharatlı sirkeyi ve meyve sularını tercih edin. Daha az tuzlu besinler hazırlamayı alışkanlık haline getirin.

Yüksek sodyumlu besinlerden vazgeçin.

Paketlenmiş besinlerin sodyum miktarını etiketi inceleyerek öğrenin.

SU İÇİMİNE DİKKAT!!!

Sağlık için mutlaka su için. Vücudumuzdaki sıvı dengesini normal düzeylerde tutmak için mutlaka 8-12 su bardağı su için. Sıvı alımının sadece suyla tamamlanması gerekmez. Süt, ayran, meyve suyu, bitki çayları ve diğer içeceklerin temeli de sudur. Yenen katı besinlerle de bir miktar su alırsınız. Ancak kafein içeren kahve, çay  gibi içecekler sıvı gereksinimini karşılasa da uygun su kaynakları olarak sayılmazlar. Örneğin kafein içeren kahve içildiğinde su alırsınız ancak diüretik etkisinden dolayı fazla idrar çıkışı yaparak daha fazla sıvı kaybedersiniz. 

 

  • PAYLAŞ
  • İzlenme : 828