Stresten kurtulmanın yolları

Stresten kurtulmanın yolları
Şunu çok iyi biliyoruz ki, yaşadığımız bu çağda, stresten uzak kalmak pek kolay değil. Durum böyle olunca, stresten uzak durmalısınız demek, pek mümkün olmayan bir tavsiye olarak kalıyor. Gündelik yaşantımızda sürekli stres altında olan bizler için en iyi çözüm yolu, stresi kontrol edebilmek. Bu yüzden, nefes alacak küçük anlar yaratmamız ve kendimizi telkin etmemiz gerekiyor. 12.09.2015 17:33

İşte stresten kurtulmanın yolu ve bu yöntemlerden birkaçı:

İlk yapmanız gereken ve en faydalı olacak yöntemlerden biri, psikolojik durumunu olabildiğince kontrol altına almak olacaktır. Gün içerisinde, psikolojik durumumuz çeşitli değişimler gösterir. Bu değişimler bizim tercihlerimize dayanmıyorsa, daha ciddi sorunlar bizi bekliyor demektir. Bu sorunlar, bu ruh hali sebebiyle iyice büyür. Her alanda edinilecek başarılar, iyi bir ruh halinin yardımı ile gelecektir. Stres bizim, hayata bakış açımızı bile değiştirebilir. Dolayısıyla ruh halimizde de, ciddi değişikliklere sebep olur. Bu yüzden, geçirdiğiniz değişimleri gözlemleyin. İçinde bulunurken sizi yıpratan halleri tespit edin ve sizi bu halden çıkaracak eylemleri yapmaya gayret edin.

Nefesin, vücut için ne kadar önemli olduğunu unutmayın. Kendinizi stres altında hissettiğiniz zamanlarda, nefesinizi bırakmayı deneyin. Uygulayacağınız en iyi yöntem, diyaframdan nefes almak olacaktır. Bu nefes alış biçimi, sizin canlılığınızı arttıracaktır. Ve içinde olduğunuz stresli halden kurtulmanızda yardımcı olacaktır. Alacağınız uzun ve derin bir nefes, gerçekten bir oh demenizi sağlayacaktır. İsterseniz sağlamasını şu şekilde yapabilirsiniz. Herhangi bir olumsuz durum yokken, kesik kesik ve hızlı nefes almayı deneyin. Hiçbir şey yokken bile birdenbire stres altına girdiğinizi, kalbinizin daha hızlı attığını göreceksiniz. Bunun tam aksi yönde nefes alış taktiği uygulamak ise, sizi stresten kurtarmaya yarayacaktır.

İç sesinizi kontrol etmenizde, stresi atmanızda yardımcı olacaktır. Şuna dikkat edin. Stres altındayken, iç sesiniz ne diyor? Kendi kendinize ne konuşuyorsunuz? Kendinizle nasıl bir ses tonu ile konuşuyorsunuz? Nasıl bir konuşma biçimi belirliyorsunuz? Buna dikkat ettikten sonra, tam tersini uygulamaya gayret edin. Çok daha yumuşak bir sesle konuşmaya gayret edin mesela. Çok hızlı konuşuyorsanız, tempolu bir konuşma biçiminiz varsa eğer, bu tempoyu azaltın.

Kendinizde olumlu değişiklikler yapmaya özen gösterin. Çevrenizi ve yaptıklarınızı değiştirmek için gayret edin. Hayatınızdaki yenilikler ve farklı deneyimler, sizi oldukça olumlu bir biçimde etkileyecektir. Bu değişimler, sizi rahatlatacaktır. Bunlara dikkat ettikçe, kendinize özen gösterdikçe, stresin olumsuz etkilerini azaltacaksınız.

 


Etiketler: 1

Diğer SAĞLIK haberleri

  • PAYLAŞ

Yorum yapabilmek için giriş yapmanız gerekmektedir