Yumurta ile ilgili bilmemiz gerekenler

Yumurta ile ilgili bilmemiz gerekenler
Manavgat Özel Sevgi Hastanesi Diyetisyeni Işıl Gündoğ, Ramazan aylarının gelmesi nedeniyle, rahat oruç tutmamızı sağlayacak önerilerini bizlerle paylaşmaya devam ediyor. Işıl Gündoğ’dan Ramazan ayı önerileri:04.07.2015 16:08

Tavukların her gün yumurta verdiklerini biliyor muydunuz ?
Ne şekilde kırarsanız kırın , tüm yumurtalar albumin adıyla da bilinen yumurta beyazının içerisinde yumurta sarısını sarıyor olacaktır ve bu ikisi birbirine tamamen yapışıktır.En yaygın kullanılan yumurtalar tavuk yumurtalarıdır ama ayrıca ördek,hindi ve bıldırcın yumurtası da tüketilir. Tavuk yumurtaları ikiye ayrılır. Beyaz ve kahverengi yumurta. Söylentilerin aksine ikisi de besin değeri açısından eşittir. A grubu en iyi kalite yumurtalardır.

NEDEN YUMURTA YEMELİYİM ?
  Yumurtada bulunan protein anne sütü hariç tüm besinler arasında en yüksek düzeye sahiptir. Yumurtalar ayrıca triptofani selenyum, B2 vitamini, B12 vitamini ve D vitamini gibi mineral,vitamin ve aminoasitlerce zengindir. Beyin fonksiyonlarına iyi geldiği bilinen kolin maddesi yumurtada bol miktarda mevcuttur. Ayrıca bu madde gen yenilenmesinde ve kalp sağlığında da etkendir. Yumurtada ayrıca lutein ve zeakzantin adı verilen fitokimyasallar bulunmaktadır. Bu maddeler katarakt riskini azaltır ve maküler dejenerasyonu engeller.
  Yumurta pek çok konuda iyileştirici etkilere sahiptir. Fakat çiğ yumurta, sağlıklı beslenme açısından fayda sağladığını söyleyemeyiz. O yüzden yumurtaları haşlama yapacaksak kaynamaya başladıktan 10dk sonra ocaktan almalıyız.
 

 KOLESTEROL İLE YUMURTA
Yumurta tok tutan bir besindir. Buna göre sabah kahvaltısında yenilen bir yumurta günün geri kalanında kalori alma ihtiyacını azaltıyor. Bir adet yumurtanın beyazında, kolesterol ve yağ yoktur ancak sarısında 213 mg kolesterol bulunur. Besinlerdeki yüksek kolesterolün, kan kolesterolünde direkt artışa neden olduğu düşünülmüş ve bu nedenle yumurta tüm diyetlerden uzak tutulmuş ve az tüketilmiştir.Gerçekte kan kolesterolünün büyük bir kısmı vücut tarafından yapılır. Kolesterol; insanlar ve tüm hayvanlarda vücutta sentezlenen yağ benzeri bir maddedir. Sinir liflerinin yalıtımı, hücre duvarının bütünlüğünün sağlanması, D vitamini sentezi, çeşitli hormonların ve sindirim salgılarının oluşumu için gereklidir.Yapılan bilimsel çalışmalar ile kan kolesterol seviyesinin düzenlenmesinde; beslenme şeklinin, genetik özelliklerin ve yaşam biçiminin önemli olduğu ortaya çıkmıştır.Eğer kolesterol metabolizması bozukluğunuz yoksa, yeterli ve dengeli olarak tüm besin gruplarını tüketiyorsanız, vücudunuz ideal ağırlığında ise, fiziksel olarak aktifseniz ve sigara kullanmıyorsanız, yumurtanın yüksek kolesterol içeriğinden dolayı endişe duyulmasına gerek yoktur.

HAZIRLAMA VE SERVİS ÖNERİLERİ
1-Bakterilerin üremesini engellemek için yumurtaları kırmadan önce ellerinizi, kullanacağınız malzemeleri iyice temizlemelisiniz.
2-Yumurta sarıları çiğ kalmamalı..

PEYNİRLİ MANTARLI KUŞKONMAZ OMLET

2 adet yumurta

2 dilim kaşar peyniri

1 su bardağı ince doğranmış mantar

1 su bardağı ince doğranmış kuşkonmaz

2 tatlı kaşığı zeytinyağı

HAZIRLANIŞ

Yumurtaları çırpın. Zeytinyağını tavaya koyun ve kızdığı zaman yumurtaları ekleyin.Bir dakika pişirdikten sonra kuşkonmaz ve mantarları ekleyip iyice karıştırarak pişirin ve sıcak servis edin.

BESİN ÖĞELERİ

Kalori:400 kcal,Toplam yağ: 20 gr

 


Etiketler: 1

Diğer SAĞLIK haberleri

  • PAYLAŞ

Yorum yapabilmek için giriş yapmanız gerekmektedir