SON 5 YILDA ANTALYA’NIN KAYBETTİKLERİ

SON 5 YILDA ANTALYA’NIN KAYBETTİKLERİ
Cumhuriyet Halk Partisi Antalya İl Başkanı Bekir Kumbul Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Menderes Türel’i eleştirdi.02.02.2019 12:45

Kumbul yaptığı yazılı basın açıklamasında ;” Büyükşehir Belediye Başkanı Menderes Türel, hayali projelerle, çarpıtılmış verilerle yine kamuoyunu işgal ediyor. Alanya’dan Kaş’a, Gazipaşa’dan Korkuteli’ne neredeyse her ilçemizde büyük sıkıntılar yaşanmaktayken, turizmden tarım sektörüne, Antalya ekonomisinin can damarı olan sektörler kan ağlamaktayken pembe bir tablo çizmeye çalışanTürel, gerekli cevabı 31 Mart’ta sandıkta alacaktır” dedi.  

Ağzını her açtığında sürekli ulaşımda yaptıklarına ve yapacaklarına değinen, vizyon projelerle Antalya’nın çehresini değiştirdiklerini söyleyen Türel’e bazı gerçekleri hatırlatalım diyen Kumbul :” Türel, Ankara-Antalya-Alanya hızlı tren projesini 2014’te seçilmeden önce mutlaka hayata geçireceğiz dedi. Şu an bu projenin akıbeti ile ilgili hiç kimse bir fikir sahibi değil. 2016 yılında dönemin Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım tarafından, “2016 yılında Antalya’ya hızlı treni getireceğiz” denmişti. Seçimlerden önce bir gelenek haline gelen hızlı tren projesinde şimdiki hedef; İzmir-Antalya oldu. Antalya-Ankara, Antalya-Konya, Antalya-Kayseri derken rağmen, hızlı trenin Antalya’ya uğradığını henüz gören yok.

2016 yılında Kuzey Çevre Yolu bitecek dendi, geldiğimiz noktada yolun yarısını zor bitirdiler. Batı Çevre Yolu da hala tamamlanamadı. Doğu Çevre Yolu’nun ise benzer bir durum söz konusu. Alanya’dan Akseki’ye birçok ilçede yapımına başlanan yollar yarım kaldı. Mühendisliğin bu kadar ileri seviyelere geldiği bir aşamadaKumluca-Kemer duble yolu, sağanak yağışlar sonrasında iki kez çöktü.2003’te yapımına başlanan Antalya-Kemer-Tekirova-Finikebölünmüş yol projesi aradan geçen 16 yıla rağmen hala tamamlanamadı. Hizmete açılan bölümlerde de neredeyse her yıl onarım çalışması yapılıyor.

Ayrıca bir sorumuz var: Büyükşehir Belediyesi’nin yaptığı 27 köprülü kavşak nerededir? Bilen veya gören birisinin bu soruyu cevaplamasını bekliyoruz.

Üçüncü Etap Raylı Sistem Projesi’nin, Akdeniz Üniversite kampüsü önüne kadar ki 18 kilometrelik kısmı, 2018 sonuna doğru tamamlanacak dendi, ancak projenin Varsak ile Otogar Kavşağı arasındaki kısmı dahi henüz tamamlanamadı.

Meydan-Havaalanı-Aksu Expo arasındaki 18 kilometrelik Raylı Sistem 2’nci Etabını 5.5 ayda tamamladıklarını iddia eden Türel, bunun bir dünya rekoru olduğunu söylemiş. Halbuki,EXPO’danOtogar’a hiçbir hat zamanında tamamlanamadı.

Evet Türel, bir rekora imza atmış olabilir ama bahsettiği şekilde hattı hızlı bitirme noktasında bir rekora imza atmadığı kesin. Türel döneminde, dünyanın en pahalı demiryolu inşa edilerek, hepimizi zarara sokan bir rekora imza atıldı.

Tarımın başkenti Antalya’da, son bir yılda 5 bin çiftçi ve yetiştirici tarımı terk etti. Antalya, Haziran 2017-2018 dönemini kapsayan bir yıllık sürede sigortalı çiftçi sayısının en fazla azaldığı il olmuştur. Tarımın kalbinin attığı şehir olan Antalya’nın sadece son bir yıl içinde en fazla sigortalı çiftçi sayısının azaldığı il olması, uygulanan yanlış tarım politikalarının bir sonucudur.

Türel 3 ayla sınırlı olan turizmi 9 aya çıkarttıklarını söylüyor.Hangi veriye dayanarak Türel’in bunu söylediği meçhul. Örnek verirsek; kış geldi turizm sektöründe çalışanların yüzde 98’i işsiz kaldı. Turizm sektöründe çalışanların büyük bir kısmı sezonun erken bitmesiyle kışın iş bulamıyorlar, birçoğu işsizlik maaşı dahi alamıyor.

Turizmi yaz aylarına hapsetmeyerek 12 aya yaymak; kültür, tarih ve spor turizmini canlandırmak, turisti kent merkezine çekmek adına Türel yönetimi altındaki Büyükşehir Belediyesi ve AKP iktidarı tarafından sonuç alıcı hiçbir çalışma yapılmadı. Yapılanlar da fiyasko ile sonuçlandı.

Varlıklı turist yerine daha düşük gelirli turist Antalya’yı tercih ediyor. Katma değeri yüksek turizm geliri elde edemiyoruz. 2014 yılında Antalya’ya gelen bir turist ortalama 828 dolar harcama yapmışken, 2019 yılında Antalya’ya gelen turistlerin kişi başına ortalama harcaması 678 dolar.

Türkiye üzerinden bir örnek verirsek; 2010 yılında 33 milyon turistle 25 milyar gelir elde ederken,Türkiye’ye 40 milyondan fazla turistin geldiği 2018 yılında turizm gelirimiz 29 milyar dolarda kaldı.

Antalya’nın, harcama kapasitesi yüksek nitelikli gezgini çeken bir destinasyon olması için Türel döneminde nitelikli hiçbir çalışma yapılmadı. Turizm gelirlerinin düşmesi, turizm sektöründe çalışanların yüzde 98’inin kış aylarında işini kaybetmesi bu durumun bir sonucudur.

CHP’li belediyeler, Berlin’den Moskova’ya, yurt içi ve yurt dışında düzenlenen turizm fuarlarına katılarak, Antalya’nın kültürel, sanatsal, tarihi açıdan tanıtımı için büyük çaba sarf etmekteler.

Örneğin; Kaleiçi’nde turizmi canlandırmak, turisti, şehir merkezine çekecek çalışmalar yapacağız, Kaleiçi’nde sokak festivalleri düzenleyeceğiz dediler. 5 yıl oldu, Büyükşehir Belediyesi’nin Kaleiçi’ne vizyon kazandıracak, turizmi canlandıracak nitelikli hiçbir çalışması olmadı. CHP’li Muratpaşa Belediyesi ise, 3 yıldır Uluslararası Kaleiçi Festivali düzenleyerek, Kaleiçi’ni dünya çapında tanıtmak ve UNESCO Dünya Kültür Mirası listesine aday olan, şehrin simgesi Yivli Minare’yi öne çıkarmak için çalışmalar yürütüyor.

Türel, hazırladıkları 359 projenin yaklaşık 70 bin kişiye istihdam imkânı sağlayacağını iddia ediyor. Abartılı rakamlarla süslenen bu istihdam meselesi, projelerin sadece inşaat kısmı ile sınırlı. Ayrıca bu sayının inşaat sürecinde istihdam edilmesi de mümkün değildir, Türel hayal gördüğü gibi insanlara yanıltıcı bilgiler de vermektedir.

Düzenlendiği her yerde, turizmin nitelikli bir şekilde gelişmesini sağlayan, dünyanın en önemli uluslararası organizasyonlarından biri olan EXPO’nun nasıl bir fiyaskoyla sonuçlandığı da ortadadır. EXPO için Menderes Türel “1 milyar dolar harcadık” demişti. Türel’i, dönemin Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanı Faruk Çelik yalanlayarak, EXPO için “1,7 milyar TL” harcandığını söylemişti.

EXPO için 1 milyar 720 milyon TL harcanırken, geliri 20 milyon TL’de kaldı. Dünyada EXPO alanlarının tamamı cazibe merkezi olmuştur. Ülkelerine, bulunduğu bölgeye ciddi katkılar sağlamıştır. Ancak bizde ne organizasyon sırasında, ne de sonrasında EXPO’nun Antalya ekonomisine ciddi hiçbir katkısı olmamıştır.

Paralı turisti Antalya’ya çekeceğiz diye kruvaziyer limanı sevdasına tutuldular. 2014 yılında 175.578 kişikruvaziyer gemisi ile Antalya’ya gelmişken bu rakam, 2018 yılında 7.656 kişiye düşmüş. Antalya’daki mevcut kruvaziyer limanları bile dolmazken, turizmi nitelikli hale getireceğiz, istihdam olanağı sağlayacağız diye yeni bir kruvaziyer limanı yapmak hangi ekonomik akla sığar?

Lara’daki Kruvaziyer ve Yat Limanı Projesi, Türel’in 2014’teki vaatleri arasında yer almasına rağmen, yeni projelermiş gibi tekrar dile getirmesi nasıl bir çaresizlik içinde olduğunun göstergesidir. Bunun yanı sıra Boğaçayı’na sadece çevre düzenlemesi yaparak, Tünektepe’ye, eski İl Genel Meclisi tarafından projelendirilen teleferiği inşa ederek, kentin cazibesini mi arttırmış oluyorsunuz? 2014’te Tünektepe’de kartpostallık bir görüntü oluşturacaklarını söylediler. Sene oldu 2019, bu görüntüyü hala görebilen yok.

Türel, Altın Portakal Film Festivali’ni eski günlerine geri döndüreceklerini, bunun yanı sıra Hollywood’u Antalya’ya taşıyacaklarını iddia ediyordu. İddiasına hala devam ediyor hatta Antalya’yı dünyanın bir sinema üretim merkezi haline getireceklerini söylüyor.

Geldiğimiz noktada, Antalya halkının heyecanla beklediği, kortejiyle, halk konserleri ile açık hava sinemaları ile kente bir canlılık getiren Altın Portakal Film Festivali bütünüyle halktan koparıldı. “Ulusal Yarışma” kategorisinin kaldırılmasıyla, festivalin geçmişine ihanet edildi.Altın Portakal Film Festivali, eski şaşalı günlerinden oldukça uzakta.

Son 5 yılda Türel yönetimi altında Antalya’nın neler kaybettiği ortadadır. Bir 5 yıl daha kaybetmeye tahammülü olmayan halkımız, 31 Mart’ta gereken iradeyi göstererek, cevabını verecektir” dedi.

HABER MERKEZİ

 

 

 

Diğer GÜNCEL haberleri

  • PAYLAŞ

Yorum yapabilmek için giriş yapmanız gerekmektedir