Psikolog Şule Arslan’dan Ramazan ayı önerileri

Psikolog Şule Arslan’dan Ramazan ayı önerileri
Uzm. Klinik Psikolog Şule Arslan, Manavgat’ta 5 yıldır sürdürdüğü profesyonel meslek hayatına yeni psikolojik danışmanlık merkezinde devam ediyor. Manavgat’ın tanınmış ve sevilen Psikologu Şule Arslan yeni merkezinde hizmet vermeye başlamışken, biz de kendisiyle bir röportaj gerçekleştirdik.Röportajımızın devamı sizlerle…01.06.2017 00:00


- Ramazan ayında oruç tutmanın duygu durum üzerinde etkileri nelerdir?


Ramazanda özellikle sahur yapan kişilerde gece uykusunun bölünmesi ve kişinin günlük işlerine aynı saatte başlamak zorunda olması; yorgunluk, dikkat dağınıklığı ve konsantrasyon kaybı, sinirliliği de beraberinde getirebilir.


 


-Orucun yani açlığın olumsuz etkilerinden kurtulmak için ne yapılması gerekir?


Ramazan ayına özgü bir takım önlemler alınabilir elbette bunlar arasında; gündüz şekerlemesi, akşam erken yatma, günlük yoğunluğu gözden geçirip orta ve uzun vadede yapılması, işleri zamana yayma, ekip çalışmasını ve yardımlaşmayı ön plana çıkarma yer alır. Kişinin tahammülsüzlük yaşamasındaki en önemli faktörlerden biri su kaybıdır. İftar ve sahur arasının kısa olması ve tokluk hissi nedeniyle su tüketiminin azalması, oruçlu geçirilen saatlerin uzun olması nedeniyle su kaybının artışı sinirlilik oluşturabilir. Bu nedenle, bu dönemde bol sıvı tüketilmelidir. İftar sonrası yapılan yarım saatlik bir yürüyüş bile daha pozitif hissetmenizi sağlayacaktır.


-İftar vaktinde ve iftarın ardından psikolojik olarak yemeğe yüklenmenin önüne nasıl geçeriz?


Aslında bu sadece ramazan ayı için değil her daim geçerli bir durum. Sizi yemek yemek için tetikleyen duyguları keşfetmek ve bunların temeline inmek; duygusal yeme bozukluklarının önüne geçebilmenin tek yolu. Eğer sizi tetikleyen duygu yalnızlıksa, biraz daha sosyal olmayı deneyebilirsiniz. Kendinize olan sevginizi göstermenin tek yolu, yemek yemekten geçmiyor. Çoğu kişi sevgi açlığını yemek yemekle doyurmaya çalışır. Örneğin, sevgilisinden ayrılır buzdolabının önünden kendini alamaz gibi… ya da bir kutlama yapılır büyük sofra başında eğlenilir. Eğlenmenin, bir olayı kutlamanın yolu yemek yemekten geçer gibi bir olgu var, ne yazık ki bu da insanları yanlış beslenmeye ya da çoğu psikolojik kaynaklı yeme bozukluklarına götürebiliyor. Eğer problemlerinizi tek başınıza çözemiyorsanız; hem duygusal sıkıntılarınız hem de yeme bozukluklarınız için mutlaka terapi almak gerekir.


-Sizin Ramazan ayı ve oruç önerileriniz nelerdir ?


Hastalık gibi nedenlerle oruç tutamayanların dini açıdan sorumlu olmadıkları bilinmektedir.  Çünkü, kişi elinde olmayan bedensel sorunları nedeniyle oruç tutamamaktadır. Yani, oruç tutmama kendi seçimi değil, bedenindeki sorunların oruç tutmaya izin vermemesi sonucu ortaya çıkmıştır. Kişiler, bu konuda bilgili olmayan insanların yorumlarına kulak vererek sağlığını tehlikeye atmamaya özen göstermelidir. Dini konulardaki sorulara, Diyanet İşleri Başkanlığı’na bağlı müftülükler telefonlar aranarak yanıt alınabilir. Herkese mutlu huzurlu günler, hayırlı ramazanlar diliyorum..


 


Uzm. Klinik Psikolog Şule Arslan


ŞULE ARSLAN PSİKOLOJİK DANIŞMANLIK MERKEZİ


Antalya Cad. No:65 (Oyuncakçım Üzeri 1. Kat)İletişim: 05511676757


psksulearslan@gmail.com


Uzm.Klinik Psikolog Şule Arslan / psksulearslan Facebook sayfasından ve


 uzmklinikpsikologsulearslan instagram sayfamızdan da bizi takip edebilirsiniz.


Röportaj: Duygu KAYA

Diğer GÜNCEL haberleri

  • PAYLAŞ

Yorum yapabilmek için giriş yapmanız gerekmektedir